Спорт за бременни

Преди няколко десетилетия на бременните се е препоръчвало да не извършват никакъв физически труд докато не родят. Трябвало само да лежат, да си почиват и почти да не са активни физически.

7915_0.jpg

Днес медицината е достатъчно напреднала, за да бъде категорична – бременните трябва да извършват подходящи упражнения, за да поддържат здравето си във форма. Системният лекарски контрол и препоръките за най-целесъобразни упражнения са от огромна важност за бременната жена

Защо е добре да спортувате умерено, докато чакате бебе?
  • Поддържането на добра мускулатура е много важно, за да не се пренатоварва тялото ви, когато плодът натежава. Колкото по-стегнати сте, толкова по-малко ще ви болят гърба и ставите.

  • Циркулацията на кръвта са повишава и отичането на крайниците не е така осезаемо.

  • Забавеният метаболизъм на бременната се ускорява и така се предотвратяват проблеми като запек, хемороиди.

  • Усещате прилив на енергия и настроението се повишава. Това е много важно за разклатените хормони на бременната жена, която на моменти чувства, че няма сили да отиде до съседната стая.

  • Повишава издържливостта на организма, която е много необходима по време на раждането. Според някои лекари едно нормално раждане изисква издържливост равна на 20 километра бягане. Определено ни трябва тренировка за подобен маратон!

  • Възстановяването след раждане е много по-лесно, ако жената е била физически активна и тялото й не е прекалено отпуснато.
7915_1.jpgКакво трябва да знаем, преди да започнем да спортуваме?

Задължително е съветването с лекар за типа упражнения, които са подходящи за вас и за интензивността, с която трябва да ги изпълнявате. Не подценявайте тази консултация, защото лекарят професионално и обективно ще прецени факти, на които вие може да не отдавате значение – позицията на бебето, кръвното ви налягане, възрастта, килограмите, хормоналния баланс и редица други.

Много е важно да не тръгнете да се претоварвате от началото на тренировките, защото, дори да сте активна спортистка, бременността изисква промяна на навиците. Ще усещате по-голяма умора, защото нарастващата матка притиска дробовете и притокът на кръв към вътрешните органи се увеличава, което допълнително натоварва мускулите.

Бъдете внимателни да не прегрявате тялото си, защото според някои изследвания прегряването може да доведе до вродени увреждания на бебето. Бъдете внимателни с това особено първите три месеца. Голямото количество течности и честите почивки между упражненията помагат да се охлажда организма.